| Tråd Historia
|
  |
|
| Postad av Dirtrider |
Motocross. Vilka här åker hoj i skiten(på oseriös el. seriös nivå)?
Vi kanske kan ta o samköra någon gång?
Dirtrider(jag alltså) och "The CR Kid" var i vårat egna lilla playa del cross igår o åkte igen, det är iofs andra som åker där oxå, men vi har bara sett spåren efter dem.
Vi är annars 5st. som brukar(ska) åka, vore kul att åka ett helt "gäng" till S-näs el. någon annan bana och elda lite.
Det är väl att bäst att vänta till typ mars och framåt så att marken får torka upp lite, det är väldigt mjuk nu.
"Ride hard, die crippled"
Någon som förresten kollat på Crusty Demons 7? Den är ju bra mycket sjukare än de förra filmerna, de måste ju knarka el. nåt.
/Henrik |
| Postad av Chippen |
Ja det vore kul att åka i hop nån gång, just nu ser det lite dystert ut för mig, för min Suzuki RM 125 -00 ligger isärplockad pg av växellåds knas.... DYRT!!!! för hoppningsvis får jag ihopp den snart!!
men till sommaren blir det nog ny cykel funtar på en Husky 450 -02 cross eller en Husky 400 -02 enduro..
ja jag har sett crusty 7 va så där.. har du sett Travis pastranas film?? grymt bra film men inte lika sjuk som crusty filmerna... |
| Postad av Dirtrider |
Har inte sett Travis film.
400/450, då är det lite "rupp" i maskin.
Jag inspekterade din(?) hemsida, och ska förtydliga mig lite.
Utav dem som jag åker med så har jag hållit på längst, och jag började åka i augusti -01.
Det vi än så länge håller på med är sunkig amatör åkning, på sunkiga gamla hojar.
Med andra ord så rippar vi inte så fett, men vi försöker gärna.
I höstas laddade jag på lite en gång, och åkte hem med en bruten fotled.
Hur är föret i S-näs/härad nu? Lerigt som fan el.?
Är det i mars el. april som de börjar ha öppet på vardagar igen?
/Henrik, som för det mesta bara hoppar med framhjulet(tror jag iaf.).
|
| Postad av hEcYh00k |
,,, åker inte för tillfället men har åkt lite tidigare i livet (dock ej på bana), men har intresset och ska börja köra igen så fort ekonomin tillåter och då kommer det bli på bana också,,,
Vad kostar det att köra i S-näs? Har för mig att det är ca 100kr i medlemsavgift per år och 30-40kr / gång,,,eller är jag ute och cyklar?
Vad kostar det att köra på Gröndal?
Är lite svag för enduro också, tycker det verkar jävligt kul,,,,, det skulle kunna vara roligare (i alla fall lika roligt) att vara ute i skogen och köra på spår än bara runt runt på bana,,,,,,Finns det bra enduro spår i S-näs? |
| Postad av Dirtrider |
S-näs kostar 50 för icke medlemmar, och är skitkul.
Gröndal kostar 40 för icke medlammar, men den crossbanan är inte rolig. Det är bara en sjuhelvetes backe o en massa stenar.
Endurospår vet jag inget om, jag gillar inte att cruisa mellen träd, jag är helt såld på åka fort och hoppa(så fort jag lärt mig det).
Det är bara o skaffa en hoj, och haka på.
/Henrik |
| Postad av chippen |
kör både cross och enduro tycker båda är skit kul, tycker inte att man cruisar mellan träden... går och åka ganska fett mellan träden... mycket feta vurpor... ja ska nog duga med en 400/450 är ju 4 takt med elstart, har börjat tycka att 125 an är lite för klen.. |
| Postad av chippen |
Quote: Orginally posted by Dirtrider
Har inte sett Travis film.
400/450, då är det lite "rupp" i maskin.
Jag inspekterade din(?) hemsida, och ska förtydliga mig lite.
Utav dem som jag åker med så har jag hållit på längst, och jag började åka i augusti -01.
Det vi än så länge håller på med är sunkig amatör åkning, på sunkiga gamla hojar.
Med andra ord så rippar vi inte så fett, men vi försöker gärna.
I höstas laddade jag på lite en gång, och åkte hem med en bruten fotled.
Hur är föret i S-näs/härad nu? Lerigt som fan el.?
Är det i mars el. april som de börjar ha öppet på vardagar igen?
/Henrik, som för det mesta bara hoppar med framhjulet(tror jag iaf.).
hemsidan som heter crusty chippen är min men är en polare som sköter den den andra är hans... ja det är jävlitlerigt på härad nu ska på möte snart får då vea när det är öppet mm. |
| Postad av hEcYh00k |
schysst sida devilduro var riktigt schysst, fina bilder och texterna skrivna med glimten i ögat,,,,fortsätt så!
Filmerna där du slangar var också fina,,,hur långt har du lyckats slanga med den? |
| Postad av Dirtrider |
>Chippen: Don't get me wrong, all respekt till enduro, men jag har inte "tålamod" nog att köra enduro. Det är ju oftast långa spår, och mycket trixande för att komma runt helskinnad.
Åka cross på "bana o hoppa lite"(inte fullt så enkelt) ser jag som en enklare utmaning, men jag kan dock ha fel iom att jag är nybörjare.
Tävlar du? På vilken nivå?
Jag har en gammal klass kompis som tävlar, när han inte är skadad. Träffade honom ett par gånger i S-näs, han hånflinar alltid åt min hoj o utrustning, du kanske känner honom, Daniel Brunstedt heter han.
"PORR", vad krävs för att man ska få åka där?
/Henrik, and I hope i didn't offend anyone!
|
| Postad av |
hEcYh00k ja devilduro är en kul sida skrivet på ett högst oseriöst sätt... angående att åka på slangen, hur långt vill du att jag ska åka...? nä allvarligt så är det inget svårt åker alla växlar på 125 an.. men skönast är att dra upp på typ 3 an o bara ligga där i så jämn fart som möjligt DET är SVÅRT!!
|
| Postad av Chippen |
Quote: Orginally posted by Dirtrider
Don't get me wrong, all respekt till enduro, men jag har inte "tålamod" nog att köra enduro. Det är ju oftast långa spår, och mycket trixande för att komma runt helskinnad.
Åka cross på "bana o hoppa lite"(inte fullt så enkelt) ser jag som en enklare utmaning, men jag kan dock ha fel iom att jag är nybörjare.
Tävlar du? På vilken nivå?
Jag har en gammal klass kompis som tävlar, när han inte är skadad. Träffade honom ett par gånger i S-näs, han hånflinar alltid åt min hoj o utrustning, du kanske känner honom, Daniel Brunstedt heter han.
"PORR", vad krävs för att man ska få åka där?
/Henrik, and I hope i didn't offend anyone!
Glömde ju logga in som vanligt... själva spåret på porr är 5km långt och man kan ligga på i rätt så högt tempo hela spåret.. nej jag tävlar inte är alldeles för dyrt och kräver så mycket tid! kör för att det är kul både cross och enduro. nej jag känner honom inte, själv skiter jag i vad man har för hoj eller kläder bara man åker hoj och har kul |
| Showing 11 last posts, to view the whole thread click here |
|